La sala polivalent del casal cultural del Pinell de Brai va acollir dissabte 7 de juny una nova trobada dels clubs de lectura de les Terres de l’Ebre, dins del programa Batalla de la Memòria: llegir per recordar. La trobada està organitzada per la central de Biblioteques de les Terres de l’Ebre i compta amb la col·laboració del COMEBE.
En aquesta ocasió van prendre part prop d’una setantena de persones, vingudes de diferents poblacions ebrenques com són Tortosa, Deltebre, Alcanar i Santa Bàrbara. Des del COMEBE es va oferir una visita guiada a diferents espais del Pinell de Brai relacionats amb la batalla de l’Ebre i es va fer una jornada de portes obertes al entre d’Interpretació Les veus del Front.
El programa es va completar amb la projecció del documental Valentes. Florencio Pla Meseguer “La Pastora” (1917-2004) i un col·loqui posterior al voltant del llibre d’Elena Solanas Florencio Pla “La Pastora” La dignitat robada. En el col·loqui van prendre part, a més de l’autora, Andreu García, un dels realitzadors del documental i el periodista Oriol Gracià.
Un concert del grup Buenaventura, que va fer posar el públic dempeus, va posar el punt i final a la jornada